Preloader images
Preloader icon

Am pornit la drum de două luni de zile și am văzut aproximativ 100 de cabane și de pensiuni din zona Maramureș, Cluj, Harghita, Bistrița dar și din alte zone din țară. Din toate acestea, mai puțin de 20 au ajuns să fie listate pe site-ul nostru și să le promovăm spre vânzare și asta nu pentru că oamenii nu ar fi vrut, ci pentru că am refuzat noi. Am pornit la drum cu un bagaj de standarde și ne dorim să ne ținem de ele, fiind prioritare în fața oricărui venit și a oricărei vânzări.

Cabanele pe care le-am refuzat se încadrează exact în categoria celor din titlu articolului, care stau goale mai bine de jumătate de lună și asta din mai multe motive. Ca să pornim la drum în acest articol cu lucrurile înțelese bine, dintre cabanele promovate de noi au existat cabane goale jumătate de lună, dar au îndeplinit majoritatea criteriilor noastre, fiind doar o problemă de management, pe care am rezolvat-o împreună cu proprietarii, iar acum rezervările curg pe bandă rulantă.

Acum să mergem mai departe și să discutăm despre principalele cauze ale unui grad de ocupare infim în cazul multor cabane.

  1. Rezervările făcute pe caiet, fără avans, care invită turiștii să îți dea țeapă

Și tu le spui oamenilor care te sună pentru o rezervare că „Lăsați că o să îmi plătiți când ajungeți la locație?”

Dacă faci acest lucru, și-ai săpat singur groapa. În anul 2020 nu mai poți face afaceri fără un contract și o factură și în cazul turismului, fără un avans la rezervare. Nu spunem acest lucru pentru că ținem cu statul și vrem să plătiți taxe și impozite, dar pentru 3% din venit, chiar merită să vă inființați o firmă, să faceti contracte și facturi, lucru care vă crește credibilitatea în fața clienților și totodată vă asigură un grad de ocupare mai mare.

Cum funcționează acum treaba?

Clientul sună și cere o rezervare, proprietarul scrie pe caiet și rămâne să se vadă la data stabilită. Doar că la data stabilită unii clienți nu mai vin, iar cei care s-au mai interesat de aceeași perioadă au fost respinși, astfel că proprietarul rămâne și fără turiști și fără bani. Am mai întâlnit și cazuri de cabanieri care au sunat clienții și le-au cerut să nu vină, pentru că se anunță ploi sau vreme nefavorabilă pentru piscină.

Dacă am putea să controlăm vremea, în jumătate de țară ar ninge și în altă jumătate ar fi caniculă, pentru a avea toate tipurile de cabane turiști, non-stop. Dar nu putem.

Cum ar trebui să funcționeze treaba și cum facem noi acest lucru?

În momentul în care clientul dorește să rezerve, îi solicităm pe baza unei facturi și a unui contract, 50% din prețul sejurului, iar diferența de 50% cu 14 zile înainte de cazare. Contractul ne asigură că orice răzgândire a clientului din motive obiective: de vreme, de drum lung, de chef, nu se transformă într-o pierdere pentru cabană, căci astfel de motive nu pot sta la baza unei anulări și rambursări a banilor.

Dacă sunt motive mai serioase atunci, bineînțeles, ajungem la rambursări sau la vouchere valorice care să fie folosite în alte perioade.

2. Cabanele fără personalitate – de fapt schimbi casa ta cu a altuia

Pentru ca o cabană să aibă turiști cel puțin 75% din nopțile dintr-o lună nu e nevoie să fie nici pe malul mării, nici în buza unei cascade, nici să aibă o piscină cu palmieri. E suficient să aibă personalitate.

O locație cu personalitate va atrage de la sine un număr mai mare de turiști care se identifică cu stilul și designul acelei cabane, fie că vorbim de un stil gândit pentru nișa vânătărilor, a celor care fac yoga si meditează, a celor care iubesc resorturile filipineze sau stilul norvegian.

Dar o casă cu etaj pe care scriem „camere de închiriat” sau „Pensiune” iar în interior și curtea seamănă izbitor cu ceea ce am lăsat eu acasă când am pornit în concediu, poate chiar mai puțin modern și atent aranjat, nu mă va mai atrage să calc acolo a doua oară, dacă cumva am ajuns din greșeală prima dată.

Da, amenajarea cu gust a unei locații implică anumite costuri, de la câteva mii de lei la câteva mii de euro, dar un ban investit este un ban care produce alți bani. O locație dichisită, amenajată atent, cu personalitate, se vinde mai scump, mai repede și mai bine decât o locație care nu îți transmite nimic.

3. Când nu te promovezi, oamenii nu au cum să afle de tine

Nu vreau să credeți că vă mint, dar chiar am descoperit locații de cazare, unele chiar frumoase, care încă se vând pe marginea drumului de câte o tanti care stă cu cheia întinsă spre cei care trec pe drum.

Genul aceste de promovare a unui spațiu de cazare a apus de mult, a existat înainte de a exista internetul, rețelele sociale, motoarele de căutare și site-urile de rezervări. Pur și simplu o locație care nu este promovată ci doar vândută pe marginea drumului nici nu merită să aibă clienți.

Promovarea este totul în ziua de astăzi, modul în care îi faci pe cei din jur atrași de locația ta și modul în care ști să prezinți cât mai frumos, dar și realist, ceea ce ai și ceea ce oferi. Chiar și publicarea a unui anunț pe olx este insuficientă, dacă locația ta nu are o pagină de facebook și un site.

Iar dacă tot ai o pagină de facebook, de preferat de like-uri nu profil de persoană cu nume de cabană cu poze de la serbările copiilor și a nepoților, trebuie să postezi pe ea zilnic, trebuie să comunici cu potențialii clienți cu ajutorul ei.

Dacă nu știi, nu ai timp sau răbdare să faci asta, există firme specializate pe social media marketing sau existăm noi care să te ajutăm.

Rezolvă probleme și clienții te vor căuta

Dacă ai locație de cazare și ai problemele prezentate de noi mai sus, te rog să nu te superi pentru modul dur în care am spus lucrurilor pe nume, ci să îți iei un răgaz și să vezi dacă avem dreptate sau nu.

Iar dacă crezi că am spus totul pe bună dreptate și ai nevoie de ajutor, sfaturi sau chiar implicare din partea noastră pentru a remedia unele probleme, nu ezita să ne contactezi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Login

Register

terms & conditions