Orice comerciant știe zicala „reclama este mama vânzării”, pentru că dacă nu spui lumii ce ai de oferit, nu o vei face interesată să cumpere de la tine, iar în cazul unităților de cazare, nu va fi interesată să se cazeze la tine.
Când concurența este atât de mare și reclama nu se mai face cu fluturași, pe un areal restrâns, căci la o cabană pot veni oameni din toate colțurile lumii, trebuie să duci și tu reclama la un alt nivel, în mediul virtual. Și unde te poți promova mai bine decât pe rețelele sociale, acolo unde publicul potențial e prezent toată ziua.
Am identificat cinci greșeli frecvente pe care proprietarii de locații de cazare le fac când vine vorba de promovare în mediul online:
- Nu au pagină de bussines – multe locații de cazare au o pagina de persoană fizică, de add friend și nu o pagină de afacere, care poate oferi mult mai multe informații, prezintă mult mai multă încredere și unde se poate apela și la instrumentul de reclame plătite, pentru creșterea vizibilității țintit pe categoriile de oameni sau pe zonele pe care le vizezi.
- Nu răspund la mesajele primite pe pagini – am scris si noi la zeci de locații, în special pe paginile de Facebook, pentru a solicita un număr de telefon, pentru a solicita o disponibilitate. De la cele mai multe să zicem 75% nu am primit un răspuns nici până în ziua de azi, de la 20% am primit răspuns prea târziu pentru a mai fi util și doar 5% au fost prompți cu răspunderea la solicitare, ceea ce le-a și adus rezervare.
- Pozele făcute cu telefonul – o imagine transmite cât 1000 de cuvinte și poți să ai cea mai frumoasă locație din lume, dacă pozele tale sunt neclare, nu prezintă o imagine clară asupra unui spațiu sau peisaj, nu exemplifică toate dotările cabanei, ele nu îți vor atrage turiști. Cel mai bine e să apelați la un fotograf sau o echipă de fotografi profesioniști care să vă realizeze o ședință foto, ca să puteți avea poze profesionale de promovare.
- Prea multă mâncare, prea puține lucruri de interes – dacă te uiți pe majoritatea paginilor de Facebook, chiar și de afacere, vezi o mulțime de poze cu mâncarea, fie că e vorba de restaurantul pensiunii, de proprietari pasionați de bucătărie care gătesc pentru turiști sau de grătarele și ceaunele pe care le fac proprietarii acolo când nu au turiști. Posibilul turist nu vrea să vadă mâncarea, vrea să se asigure că locația există, că îi oferă un spațiu exterior generos, că are un peisaj, că are camere curate, nu mâncarea, căci la partea de mâncare gusturile diferă.
- Conținutul postărilor nu atrage – scriem zilnic postări și știm că nu e ușor să realizezi o postare captivantă, dar poți încerca și încercând zilnic vei deveni tot mai bun. Nu e pentru toată lumea acest lucru, dar pentru cei care nu se descurcă, există oameni care asta fac și o fac bine. O postare trebuie să conțină informații concludente cum ar fi: localizare, număr de camere, preț, atracții. Textele despre animalele din curte, flori, vreme nu interesează, asta dacă nu ții cumva un cont de instagram unde postezi constant, dar nu face asta pe grupurile de unde vrei să atragi turiști. Mai grav este să pui totuși poze, fără să scrii nimic în dreptul lor.
Dacă vrei să fii în rând cu lumea dar nu ai abilitățile și cunoștințele necesare, da-ne de veste, prin echipa noastră de marketing te putem ajuta!
Adaugă comentariu