Primim zilnic cereri, în unele zile chiar zeci de cereri de la locații care doresc să se listeze pe site-ul nostru. Și pe cât de multe primim, pe atât de multe suntem nevoiți să refuzăm. De ce?
De la începutul proiectului ne-am setat să ne adresăm unui public mediu spre superior și am pornit activitatea cu această setare. Astfel am căutat doar locațiile deosebite, locații pe care le-am triat după mai multe criterii, dar nicidecum criteriul prețului. Atâta timp cât se oferă condiții, fiecare locație e liberă să își seteze valoarea pe care o merită. Și vorba aia, nu există locație prea scumpă, ci doar locații nepotrivite pentru cei care nu vor să plătească suma cerută.
Pentru fiecare buget, există locațiile potrivite, noi însă ne-am axat pe locațiile care transmit ceva, care oferă mai mult decât o cazare, oferă o experiență și o amintire. Dar nu puteam totuși să fim „furați de peisaj”, adică să ne lăsăm impresionați că locația are un view superb, dar în rest nimic. Astfel printre condițiile cele mai importante pe care le-am solicitat locațiilor, încă de la începutul proiectului au fost:
1. Lenjeriile albe și curățenia – lenjeriile de pat albe nu sunt doar o chestiune de aspect ci și un exponent al curățeniei și ai grijii proprietarilor pentru detalii și pentru igienă. Un așternut alb nu poate masca o pată și nici nu poate face ca un defect să fie mai puțin vizibil. Am întâlnit bineînțeles și locații frumoase care nu aveau așternuturi albe, dar după ce le-am explicat cât de mult înseamnă acestea pentru client și pentru a fi privită locația ca una superioară, proprietarii au procedat la înlocuirea vechilor așternuri ( chiar dacă noi nu am reușit să reluăm vizita la ei pentru o serie nouă de poze pe site). Astfel, cum am mai spus, noi dorim să aducem un plus în turismul intern cu cazări de tip cabană sau pensiune, nu doar să facem bani de pe urma lor.
2. Funționarea în legalitate din punct de vedere fiscal – nu am acceptat să colaborăm cu locații de cazare care nu funcționau legal din punct de vedere fiscal, care nu pot emite facturi sau bonuri, care nu plătesc taxe și care încearcă să ocolească legislația. Asta și pentru că un ban dat fără o dovadă nu reprezintă un semn de încredere și nici siguranță. Mai mult sau mai puțin modești, ne putem lăuda că am convins destul de multe locații despre importanța acestui aspect, asta și după ce am făcut cu proprietarii puțină consultanță fiscală ( cât ne pricepem și noi). Pe lângă acest aspect, pentru a fi în regulă și din punct de vedere al legislației turistice, am pornit demersurile pentru mai multe locații pentru a se acredita, chiar dacă e vorba doar de o acreditare de tip „cabană”, fără stele sau margarete.
3. Nivelul de socializare și ospitalitate a gazdelor – în turism, ca și în alimentație, dacă nu ești făcut pentru asta, mai bine nu o faci. Da, e adevărat, se fac bani din turism, dar turiștii nu cad din cer și nu revin doar pentru că au mai fost, mai ales când oferta e atât de mare. Oamenii revin acolo unde le-a plăcut tot, nu doar o părticică și trebuie să le placă și de gazde, nu doar locația sau peisajul. Am încheiat colaborări cu locații din acest motiv, pentru că nu este ok să îi spui unui turist venit de la sute de kilometri distanță „ asta e cabana, poftiți cheile, mă sunați când plecați”. Un turist ajuns prima dată în zonă are nevoie de îndrumare, are nevoie de sfaturi, are nevoie să i se prezinte locația, are nevoie să știe că are pe cine să se bazeze dacă se întâmplă ceva. Dacă mai primește o pălincă, o pâine cu sare, o slănină cu ceapă sau un voucher pentru o activitate în zonă, chiar dacă le-a plătit fără să știe în pachetul de cazare, este și mai încântat.
Alte aspecte, precum încălzire, apă caldă, electricitate, nu se mai pun în discuție, căci nu poate fi ceva funcțional fără aceste utilități, deci nici nu le mai punem în discuție. În schimb am acceptat locații care nu au drum accesibil până la cazare pentru mașini uzuale, iar accesul se face cu mașini 4×4 atâta timp cât proprietarii asigurau transferul turiștilor, considerând că este o experiență inedită pentru ei. Bineînțeles, asta după ce am adus la cunoștința turiștilor această situație. Chiar noi am fost nevoiți, nu o dată, să apelăm la „transferul” realizat de proprietari, pentru că mașinile din dotare nu au putut străbate ultimii 200-300 de metri. Și chiar a fost o experiență mișto, chiar și în bena unei platforme. – am pus video cu această experiență pe pagina noastră de Facebook.
Considerăm că, prin cerințele pe care le-am impus, și prin vizita la locații am eliminat pentru turiști riscul de a ajunge la o locație care să fie cu totul altceva față de poze sau să dea peste niște proprietari care se arată deranjați de turiști. Unde mai pui că au fost cazuri în care turiștii au plătit pentru o cabană care de fapt nici nu a existat. Ale noastre există, căci le-am vizitat.
Adaugă comentariu